FANDOM

Edie Wilde
Edie Wilde.jpg
Płeć: kobieta
Zawód: tancerka
Pierwszy odcinek: Rock and Roll rządzi
Aktorka: Anita Gillette
Bella Thorne(jako młoda Edie)
Polski Dubbing: Katarzyna Kozak
Maria Niklińska (Edie w 1953)

Edie Wilde (grana przez Anitę Gillette i Bellę Thorne (jako Edie w 1953)) - babcia Gary'ego i była tancerka w Amerykańskiej Szafie Grającej (pierwsze lokalne show taneczne w telewizji w latach 50 XX w dla nastolatków). Występowała jako wyróżniona tancerka Taniec rządzi w Chicago z jej grupą taneczną - Lisice.

Historia

W latach 50 Edie była nastoletnią tancerką w Amerykańskiej Szafie Grającej z jej najlepszą przyjaciółką - Trudy. Były tancerkami tła, tańcząc na platformie, w przeciwieństwie do głównej sceny, bo nie miały partnerów. W 1953 r. incydent się stał w wyniku którym Edie została wyrzucona z show. Miała dość bycia tancerką tła. Trudy powiedziała, że to wbrew zasadom. W szkole została zatrzymana za noszenie zbyt krótkiej spódnicy. Tego dnia miała na sobie niebieskie dżinsy, które są niezgodne z zasadami (dla dziewcząt). Ona i Trudy chcą zdobyć uwagę swoich kolegów, Ace'a i Feliksa, którzy zapraszają je do podziemnego sklepu o nazwie Saucy's.

Edie Wilde - 1953.jpg

Edie Wilde w 1953

Według Trudy, gospodarz Amerykańskiej Szafie Grającej, Perry Collins powiedział, że tancerze Amerykańskiej Szafy Grającej w Saucy's są nie dozwolone. Edie chce iść, a Trudy w końcu zmienia zdanie i zgadza się. Kiedy ona i Trudy idą do Saucy's, to ona została poproszona do tańca przez Feliksa. Gerald i Tilly pokazują Perry'emu Collinsowi, gospodarzowi show, że Edie jest w Saucy's. On wykopuje ją z show, i Edie mówi, że taniec jest jej życie.

Trudy próbuje pomóc Edie wrócić do show, idąc nawet tak daleko jak pisanie 5-stronicowego eseju o tym, dlaczego powinien Perry pozwolić Edie wrócić z powrotem do show. Perry odmówił. W szkole, Ace wymyślił plan jak przemycić Edie ponownie do Amerykańskiej Szafy Grającej.

Edie opowiedziała swoją historię i po wysłuchaniu CeCe i Rocky, gdy Gary nie pozwalał im wykonywać swojej choreografii w "Taniec rządzi w Chicago" powiedziała mu, że tak samo Perry Collins mówił i potem już nie pracował w telewizji.

W roku 1974, była znana jako królowa disco lat 70.

Edie teraz tańczy ze swoją grupą tańca - Lisice. To wtedy ujawniła, że jest babcią Gary'ego, a Gary przyznał, że gdyby jej nie zabrał ze sobą to by mu przestała wysyłać prezenty.

Ciekawostki

  • Była bardzo podobna do CeCe Jones w swoich młodzieńczych latach, też miała ognisto-rude włosy, a jej przyjaciółka była wysoka i piękna jak Rocky Blue.
  • Jej osobowość w jej nastoletnich latach była podobna do CeCe, tzn. łamanie zasad, drzemki w klasie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki